Sunday, May 27, 2012

Random And Radical Boredom #17

Hai hai.

Actually, aku tak tahu nak update apa dekat blog ni. Ni lah masalah bila ada blog, takde idea nak tulis apa. Aku nak tulis dalam bahasa melayu hari ni sebab malas nak perah otak tulis dalam B.I. Nak fikir ayat, nak fikir perkataan sesuai, nak check grammar lagi. Tukar angin sikit.

So, cuti sekejap ni memang tak buat apa. Aku cuti, orang lain tak cuti. Cuti ni niat memang nak rehat jer. Nanti dah masuk belajar, mula lah merungut takde cuti. Walaupun aku selalu buat cuti umum sendiri (tak pergi kelas satu hari). Huhu. Ambil angin, jumpa member-member lama. Makan segala makanan yang aku idam sebab dekat uni kena jimat. Cuti ni habis semua aku balun.

Result semester lepas, Alhamdulillah. Wink-wink. Lepas lah dean's list. Bila dapat DL tu aku rasa biasa jer, happy lah jugak sebenarnya. Aku ada terfikir actually, bila dah dapat lah apa yang korang usaha kan, next is what? Nak continue struggle sebab korang dah dapat booster pemberi semangat or just sit back and relax sebab korang dah dapat apa yang korang hajatkan? Aku harap ia jadi moral support and motivation untuk terus berusaha. Target empat rata pulak ke. Dream big they say. It should be fun they say.



Anime Code Geass. 50 episodes. Waktu mula-mula tengok dulu, tak faham pun. Tak matang lagi sebab tengok pun cerita ni because dia ada robot and machine yang agak cool. Tapi bila tengok balik, walaupun ada unsur superstitious (intend to kill God, immortality, superpower etc), this is the best anime ever. Maksud aku message cerita tu. Malas nak cerita panjang, nanti nampak aku ni anime freak sangat walaupun aku tulis aku dah matang. Backfired, dush.

Aku rasa post-post lepas aku ada cakap nak shopping. Then, aku selongkar balik almari aku, banyak rupanya baju and seluar boleh pakai lagi. Tapi semua tu baju-baju baru and lawa and baru dua tiga kali pakai. Sayang pulak nak guna. So, cuti ni aku habiskan duit ke makanan, duit baju simpan. Terpaksa jugak lah rasmi baju-baju tu balik, apa guna beli baju tapi simpan.

Dan akhir kata, penyakit hati ni memang susah nak ubat kan?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...