Saturday, January 7, 2012

Taz: Anak Soleh

Shared from Alyaa Majid. Comel, dan juga mendalam.



Adam: Ustazah, doakan saya ustazah, saya nak dapat 5A dalam UPSR.

Ustazah: Ya, insyaAllah, ustazah doakan.

Adam: Ustazah kata nak doakan, tapi ustazah tak minta nama saya pun.

Ustazah: Ya, apa nama awak?

Adam: Adam, ustazah.

Ustazah: Kenapa awak beria-ria nak dapat 5A dan minta ustazah doakan awak?

Adam: Saya kena dapatkan 5A sebab saya nak tuntut hadiah dari emak saya. Mak saya kata kalau saya dapat 5A, saya boleh minta apa sahaja.

Ustazah: Boleh ustazah tahu apa permintaan Adam?

Adam: Saya nak emak saya tutup aurat, ustazah.

Ustazah tersebut berasa terharu lalu mendoakan kejayaan Adam.

Adam anak soleh.


p/s: 7 January, today's date is the date I entered high school in year 2004. 8 years have passed, this actually brings back memories, and I'm glad we still keep in touch :)


2 comments:

A said...

Kalau ainaa stay kat semesta, kita akan mula berkawan dari sekolah la tak? Hahaha =p

izhar kasim said...

haha, ye la kot. maybe the only difference would be the history we share together :)

haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...